Ambachtsplaats voor creativitijd

VisitBrabant

VisitBrabant

Interview met Heleen Huisjes

1) VisitBrabant dé marketingorganisatie van Brabant! Welke rol spelen jullie in de provincie Noord-Brabant?

“VisitBrabant.nl is het portal voor alle toeristische activiteiten die te zien en te beleven zijn in de provincie Noord-Brabant. Het is een volledig op elkaar afgestemd aanbod aan Brabantse iconen, festivals en evenementen. Het hogere doel van VisitBrabant is om meer binnen- en buitenlandse toeristen naar Brabant te trekken, hen meer te laten besteden, waardoor er meer werkgelegenheid volgt. Zie ons als de aanjager voor de Brabantse vrijetijdseconomie.”

2) Is de intentie om een zo breed mogelijk aanbod aan te bieden op VisitBrabant.nl of fungeert de site ook als een kwaliteitslabel?

“Alle aanbieders van vrijetijdsproducten kunnen aanhaken en hun locatie of activiteit in de etalage zetten. De kracht is dat we een zo’n breed mogelijk aanbod aanbieden, waarin iedere bezoeker zijn eigen keuzes maakt. Bij campagnes leggen wij wel de nadruk op innovatief en gastvrij en zetten we graag de meer iconische voorbeelden op de voorgrond om juist bezoekers van verderweg aan te kunnen trekken. Binnen die keuzes verrast VisitBrabant een toerist bovendien met wat hij of zij nog niet bedacht heeft. Het aanbod is dus heel breed, de bezoeker beslist waar zijn interesses liggen en wij brengen daar binnen de focus of de verrassing aan.

3) Waarom de keus voor Leerfabriek KVL? Een onaffe plek die nog volledig in ontwikkeling is.

“Juist daarom. Leerfabriek KVL is de metafoor voor hoe we willen werken. We beginnen al terwijl het product nog in ontwikkeling is. De stip is op de horizon gezet, hoe we daar komen bepalen we samen met onze bezoekers.”

4) “Als ik aan ambacht denk, dan denk ik aan…..?”

“Creativiteit. Het steeds op zoek zijn naar oplossingen. Je horizon verbreden. Het dagelijkse
combineren met het artistieke, het kunstzinnige. Ambacht is degelijk, eerlijk en misschien klinkt het ouderwets, maar op het moment dat je het design noemt, is het hip en trendy. Terwijl het in essentie om hetzelfde draait, namelijk dat je met liefde en aandacht producten maakt die er toe doen.”

5) Wat is de link tussen het concept ‘Ambachtplaats voor creativiTIJD’ en VisitBrabant?

“Dat we samen Brabant maken. ‘Kom doen’ is ons motto. Er is altijd iets te zien en te beleven of het nu op kleine schaal is op Leerfabriek KVL of in het groot gedacht vanuit de provincie. De Brabander is de beste ambassadeur. Zij zijn onze verhalenvertellers en ervaringsdeskundigen. Zij brengen het verhaal verder over KVL en hoe aantrekkelijk Brabant is als provincie.”

6) Een succes maken van de plek doe je met elkaar. Wat wordt jullie bijdrage?

“Wij zijn een netwerkorganisatie en vanuit dat netwerk staan we open voor inbreng van anderen. Onze inbreng gaat dus verder dan deze plek. Wij zetten de deur open naar de rest van Brabant. Zo wordt het succes plek- overstijgend. Kom doen!”

Meer informatie: VisitBrabant