Ambachtsplaats voor creativitijd

Ticketsplus

Ticketsplus

Interview Willem-Jan Brabers

1) Ticketsplus, JOYn wat doen jullie precies en wat is het verschil tussen beide bedrijven?

“Er is maar één bedrijf en dat is Ticketsplus! JOYn – Experience Service is een product van Ticketsplus. Ticketsplus is een bedrijf dat voor leisure bedrijven kaarten verkoopt of wederverkoopt aan consumenten. Een voorbeeld. De Rabobank heeft voor haar klanten een actie dat ze voor een gereduceerd tarief naar de Efteling kunnen. Voor zo’n actie organiseren we alles: we maken een webshop, zorgen dat de actie bekendheid krijgt, regelen de transacties en verzorgen het e-ticket. Dat doen we ook voor dierentuinen, pretparken, concerten, festivals, musea, kortom alles wat leuk is om te doen.”

“JOYn – Experience Service is een nieuwe vorm van gastenservice voor hotels. Als je inlogt op het wifi van het hotel ontvang je de local tips, the places to be. De JOYn – Experience Service is een website, in de look & feel van het hotel, waarop gasten persoonlijke insider tips van locals ontvangen, aanbevelingen vinden voor een evenement, restaurant- of museumbezoek en een gratis wandelroute kunnen downloaden en natuurlijk kunnen er e-tickets besteld worden. Deze experience doen we in samenwerking met time to momo, vooral bekend van de 100% reisgidsen.”

2) Waar zou de leisure- en entertainmentmarkt zijn zonder Ticketsplus?

“Die kunnen prima bestaan zonder ons, alleen zijn ze meer geld kwijt voor de dienstverlening, werven minder nieuwe klanten en boeken minder transacties. Of te wel Ticketsplus zorgt voor een hogere omzet. Ook hebben wij de technische kennis om piekmomenten op te vangen. Veel sites zijn er niet op ingericht als er opeens een paar duizend man een kaartje wil kopen. Ticketsplus stroomlijnt de ticketverkoop. Een andere dienst van ons is dat we systemen hebben om extra verkoop te generen. Bijvoorbeeld De Praxis heeft voor haar klanten 11.000 kaarten gekocht voor een festival. Nu zijn er 3.000 kaarten over. Die kaarten hebben een waarde en er mee blijven zitten betekent verlies. Ticketsplus kijkt dan of ze een match kan maken met de doelgroep door het aan te bieden in een ander distributiekanaal. Een idee kan zijn dat we deze kaarten wegzetten bij andere bedrijven zoals Shell of Bakker Bart en dat zij van iedere verkoop een bepaald  bedrag ontvangen.”

3) Waarom kiest een landelijke opererend bedrijf voor Oisterwijk of all places?

Lachend: “Daar hebben we ook spijt van! Ik ben zelf een geboren en getogen Oisterwijker, maar dat is niet de reden. We zaten in Breda en daar was geen kruisbestuiving. De huur liep af en toen zag ik dat House of Leisure net was geopend en dat VisitBrabant op dezelfde verdieping zat. Beiden voor ons goede businesspartners. Het pand vonden we direct fantastisch en kwartiermaker Ben ten Hove is gewoon een leuke vent.”

4) Wat is de meerwaarde van House of Leisure voor jullie?

“Daar hebben we net een sessie over gehad. Er liggen veel kansen en de uitdaging is om die te zien en op te pakken. Wij hopen dat House of Leisure in de toekomst meer ondersteuning kan bieden in leisure gerelateerde vraagstukken, hierin is connectie met het onderwijs een belangrijke. Een andere wens is nog meer kruisbestuiving tussen de bedrijven die op Leerfabriek KVL zitten. Dus, volop kansen en de meerwaarde groeit met de dag.”

5) Welke slimme deals zou je voor Leerfabriek KVL kunnen bedenken?

“Waar het om gaat is, ken je klant, weet wie met je merk/bedrijf in aanraking zijn geweest en bouw er een relatie mee op. Leerfabriek KVL organiseert nu maandelijks een gratis rondleiding. Ik zou er geld voor vragen door er een KVL Experience van te maken. Mensen krijgen een kop koffie in Kafé Van Leer, korting op een bezoek aan Escape Room KVL en EKWC.  Daarnaast ontvangen mensen gemalen koffiebonen van Rozema & van Schijndel en een brood van Bij Robèrt voor thuis. Ondertussen bouw je een database op, waardoor je mensen kunt uitnodigen voor nog veel meer leuke activiteiten op Leerfabriek KVL. Mijn motto is: Laat geen business liggen, maar creëer nog meer business!

6) De allereerste ontmoeting tussen Ticketsplus en Leerfabriek KVL hoe was dat?

“Dat was in september 2015 met Raymond Oude Groen van House of Leisure. We hebben heel bewust de keus gemaakt voor House of Leisure en VisitBrabant. Als zij in Tilburg hadden gezeten, waren we daar naar toe gegaan. Ons personeel woont in Breda. Dit vergt enige reistijd, maar Leerfabriek KVL is een bruisende omgeving waar veel nieuwe contacten worden gelegd en initiatieven ontstaan. Dat maakt de reistijd meer dan goed.”

Ticketsplus – meer dan een ticket.