Ambachtsplaats voor creativitijd

SUPERMINDS

SUPERMINDS

Interview met Dagmar Pijnappels

1) ‘We talk the talk but also walk the walk!’ Jullie omschrijven jezelf als een creatieve denktank die niet in hokjes denkt, maar lekker buiten de lijntjes kleurt. Vertel!

“Onze expertise ligt in de combinatie van online- en offline communicatie. Wij zijn goed het het overbrengen van beleving door inzet van funmarketing, eventmarketing, social marketing tot totale campagnes. De kracht zit ‘m in storytelling. De ideeën die wij bedenken kunnen we ook echt uitvoeren. Vaak bedenken bureaus iets en dan blijkt het in de praktijk niet uitvoerbaar te zijn, met als resultaat een slap aftreksel van het oorspronkelijke idee. Dat zal bij ons niet gebeuren. Dat wat we bedenken voeren we ook echt uit!”

2) Wij werken slim. Houden niet van ‘uurtje factuurtje’. Wij werken volgens onze Marketing on Demand Service. Hoe snel, slim en simpel is jullie werkwijze?

Snel. Wij werken bijna 24/7. We schakelen ook in het weekend. Voor opdrachtgevers in bijvoorbeeld de horeca is het een kracht dat wij juist ook buiten de reguliere tijden meteen in actie komen. Moet er iets op social media, dan schakelen we meteen. Slim. Als we iets in te veel woorden moeten uitleggen, hebben we er niet goed over nagedacht. Houd het bij taal wat iedereen begrijpt. Simpel. Het is een vast bedrag en daarvoor doen we al je marketing en/of social media.”

3) Wat kan SUPERMINDS betekenen voor de ondernemers op Leerfabriek KVL?

“Wij staan voor synergie creëren, daarom zijn we hier ook gaan zitten. De kracht van Leerfabriek KVL is dat bedrijven samenwerken en elkaar ondersteunen. Wij werken bijvoorbeeld samen met Cameraden Media, Ticketsplus, Multicopy The Communication Company en wat ons betreft worden dat nog veel meer bedrijven. Denk in mogelijkheden met al deze bedrijven onder één dak. Én schakel ons vooral in als creatieve denktank.”

4) Waarom de keus voor Leerfabriek KVL in Oisterwijk en niet een hippe, creatieve stad als Eindhoven?

“Ik hou van historie. Wij zijn storytellers, daarom houd ik ook zo van plekken met een verhaal. Zoals hier! Iedere dag als ik binnenkom adem ik creativiteit in, je voelt het hier gewoon. Mijn klanten ervaren dat ook zo.”

5) Wat is de link tussen het concept ‘Ambachtplaats voor creativiTIJD’ en SUPERMINDS?

“SUPERMINDS is één en al creativiteit. Of het nou vormgeving is, webdesign, events, campagnes, social media, alles bedenken we zelf. Echt ambacht komt uit je hart en je mind. Ik denk dat er geen betere match met de Ambachtplaats voor creativiTIJD is dan SUPERMINDS.”

6) Een succes maken van de plek doe je met elkaar. Wat is/wordt jullie bijdrage?

“Eigenlijk wat ik net al zei; de samenwerking tussen de bedrijven, je deur openstellen, interesse in elkaar hebben. En vooral de bereidwilligheid hebben om elkaar te helpen, zonder dat daar meteen een factuur aanhangt. Als je daar niet voor openstaat, dan kun je beter standalone in een kantoortje gaan zitten. Deze plek vraagt om verbinding. Daarom passen wij hier ook zo goed.”