Ambachtsplaats voor creativitijd

Multicopy Communication Company

Multicopy The Communication Company


Interview Sharon Wurms en Annemieke van Zwol

1) Waarom de naam Multicopy The Communication Company en niet gewoon Multicopy? Een mondvol in plaats van kort en bondig?

“Nou dat is heel simpel. Multicopy dekt de lading niet! Wij zijn geen printshop. Wij zijn een Communication Company. En juist daar leggen we de nadruk op.”

2) Op de site staat: ‘Zo krijgt u meer omzet uit uw klanten’ en ‘Zo valt u op tussen uw concurrenten’, dat is inderdaad meer dan het leveren van drukwerk?

Klopt, wij helpen bedrijven zich professioneel te profileren. Samen kijken wij naar de doelen die een bedrijf zich gesteld heeft en vanuit die doelen kijken we naar hoe we ze kunnen helpen in de communicatie. Dat gaat zelfs verder dan een communicatiebureau. Die staan aan het begin en wij gaan tot het eind. Wij verzorgen ook de productie van een campagne of concept. Van printshop naar volledige communicatie ondersteunt met Multicopy The Communication Company.”

3) De moderne tijd vraagt om moderne middelen. Digitaal en online daar draait het om. Ruiken we in de toekomst nog wel de geur van drukwerk?

“Het is EN EN! Er zijn nog altijd middelen en mensen die om papier vragen. Alleen het gaat veel verder dan het drukken van een foldertje. De communicatie wordt steeds verder gepersonaliseerd. Tegenwoordig kun je printen op behang, textiel, plaatmaterialen zoals hout, stoeptegels. Eigenlijk op alles wat communiceert.”

4) Waarom zitten jullie op Leerfabriek KVL en niet op een echte zichtlocatie?

Omdat deze plek een bron van inspiratie is. Het bruist hier van de ondernemende personen. Als bedrijf zijn wij lid van House of Leisure. De leisure branche maakt deze plek voor ons extra interessant. Je loopt niet bij ons binnen voor een kopietje. Je komt voor The Communication Company. We gaan graag langdurige samenwerkingen aan. Het kan ook ad-hoc, de focus is op de lange termijn.”

5) Wat kan Multicopy The Communication Company allemaal betekenen voor de ondernemers op Leerfabriek KVL?

Lachend: “Nou zie vraag 2. Al is het alleen al voor de super lekkere koffie die we schenken van Rozema & van Schijndel.”

6) Een succes maken van de plek doe je met elkaar. Wat wordt jullie bijdrage?

“Wij brengen enthousiasme en zijn oprecht geïnteresseerd in andere bedrijven. Wij kijken waar we elkaar kunnen helpen en versterken. Zo brengen we ons eigen netwerk hier naar toe zoals van Gansewinkel met het initiatief WasteWorld. Werken we intern samen met bedrijven als Superminds, Bij Robèrt en Cameraden Media. Als je mensen op een gemoedelijke manier leert kenen, zoals met KVL Leermeesters, zoek je elkaar sneller op.”

Meer info: Multicopy The Communication Company