Ambachtsplaats voor creativitijd

House of Leisure

House of Leisure

Interview met Coen Schelfhorst

1) Het House of Leisure is het fysieke en virtuele knooppunt voor Leisure ondernemers. Wat houdt dat precies in en welke rol spelen jullie in de provincie Noord-Brabant?

“House of Leisure is een belangrijke kennispartner voor de provincie. Samen met ondernemers, onderwijs en overheid werken we aan nieuwe Leisure programma’s. Brabant is een belangrijke Leisure regio; hier gebeurt het met een Efteling, Beekse Bergen, musea, grote festivals en de vele natuurgebieden die de provincie rijk is. Bedrijven die bij ons zijn aangesloten zijn als eerste op de hoogte van relevante leisure ontwikkelingen, krijgen ondersteuning om te innoveren en kunnen gebruik maken van een groot kennisrijk netwerk.”

2) Van waar de keus om het House of Leisure te laten landen op Leerfabriek KVL?

“Dat had een hele duidelijke reden. Deze plek ademt verhalen uit en daar voegt het House of Leisure graag mooie verhalen aan toe. Wat hier op Leerfabriek KVL aanspreekt is de vrijbuitersmentaliteit, de open netwerkcultuur en vooral eerst doen en dan pas denken, dat past precies bij House of Leisure.
Een ander pluspunt is dat VisitBrabant ook gehuisvest is op Leerfabriek KVL. Een partner waar we  veel mee samenwerken. En praktisch gezien de ligging direct aan het spoor.”

3) Wat is de link tussen het concept ‘Ambachtplaats voor creativiTIJD’ en House of Leisure?

“Leisure, vrije tijd en creativiteit liggen dicht bij elkaar. Wat wij willen creëren is een authentieke ervaring; vrije tijd met een verhaal. Net zo dat ambacht authenciteit is met een verhaal. Wat wij doen, is investeren in herinneringen. Met creatieve leisureconcepten maken wij ‘vrije TIJD’ onvergetelijk.”

4) “Als ik aan ambacht denk, dan denk ik aan…..?”

“Vakmanschap, respect voor kennis, smaakvolle producten en vooral aandacht voor detail. De passie waarmee een ambachtsman werkt, vind ik zo mooi om te zien. Neem nou mijn opa hij wist alles van radio’s of een DMP Bikes. Chris van der Gaag weet alles over de techniek van een fiets en met die kennis maakt hij prachtige collector items.”

5) Hoe is het om onderdeel uit te maken van een community en tegelijkertijd aan het roer te staan van een concept binnen een community?

“Momenteel zijn wij nog te weinig onderdeel van de community. En dat ligt meer aan ons. De focus ligt op het ontwikkelen en vormgeven van House of Leisure.  Daar zijn we zo druk mee, dat vaak de bedrijfslunch in Kafé Van Leer of de communityborrel erbij inschiet. Een praktisch proces staat dus vaak in de weg. Terwijl ik me heel goed realiseer dat gesprekken juist aan de lunchtafel of bij de borrel makkelijker opgang komen.”

6) Wanneer is het House of Leisure een succes? En welke rol zie je hierin weggelegd voor Leerfabriek KVL?

“Als we toegevoegde waarde leveren aan onze aangesloten partners door middel van kennisoverdracht en business development. Waar het om draait is dat wij als House of Leisure voor onze partners een netwerk weten te ontsluiten, dat voorheen gesloten was.  Als we dat weten te bereiken, dan is House of Leisure een succes. Gelukkig zijn we goed op weg.
De rol die Leerfabriek KVL hierin kan spelen, is de rol van de perfecte huisbaas. Die gastvrij zorgt voor al zijn huurders en onze partners.”

Meer informatie: House of Leisure