Ambachtsplaats voor creativitijd

DOCK14

DOCK14

Interview Rob Mallens

1) DOCK14 Bevlogen reclamemakers. Klinkt alsof reclame jullie passie is. Waar komt die bevlogenheid vandaan?

“Bevlogenheid is enthousiasme. Enthousiast worden we elke dag weer, van het mooie werk dat we mogen maken voor mooie merken, groot en klein.“

2) Wat doet DOCK14 anders dan andere bureaus?

“‘Eerst denken, dan doen’, was onze eerste pay-off in 1996. Eigenlijk dekt die de lading nog steeds. Eerst een goed plan maken en dan pas in middelen denken. We ‘activeren’ overigens meer dan dat we ‘reclame maken’. Brengen klanten in beweging en maken hen enthousiast voor onze ideeën. We hebben veel in eigen huis, van strategie tot concept en van (web)design tot creatie.”

3) Waar halen jullie alle inspiratie vandaan voor vette, nieuwe concepten en campagnes?

“Inspiratie halen we uit alles en iedereen om ons heen. Dat is juist zo leuk van deze historische plek vol verhalen. Natuurlijk gaan we ook vaak naar klanten toe, om zelf te zien, te horen, proeven en beleven. Het leuke van ons vak: de ene keer sta je op een schoolplein met 1.500 scholieren, dan weer in een megagroot productiebedrijf, trendy hotel of hippe cocktailclub.”

4) Draagt de Leerfabriek KVL bij aan de creativiteit?

“Nou en of! Super inspirerend om zoveel bedrijvigheid om ons heen te zien. Het prikkelt ons ook om samen op te trekken met andere mensen die hier werken. Kennis delen en samenwerken, iedereen doen waar ie echt goed in is. Dat is volgens ons de toekomst.”

5) Waarom de keus voor Leerfabriek KVL?

“We zijn een echt Oisterwijks reclamebureau, sinds 1996 bekend als Mallens + Markhorst. Nu we de ‘online’ weg zijn ingeslagen, hoort daar een andere uitstraling bij. Met een nieuwe naam en een nieuwe plek. De Leerfabriek KVL past helemaal in ons plaatje!”

6) Wat is de link tussen ‘Ambachtsplaats 2.0’ en DOCK14?

“Boven het voormalige Laadperron zetten we creatieve concepten en strategische campagnes op de rails. Zowel online als offline en als het moet in sneltreinvaart. Creativiteit is altijd ons uitgangspunt, alleen daarmee maak je verschil en onderscheid.”

Klik hier voor een kijkje in hun wereld.