Ambachtsplaats voor creativitijd

Caatjes Pen

Caatjes Pen

Interview met Erica Theloosen

1) Tekstbureau Caatjes Pen is de stamtafel voor verhalen. Vertel!

“Schuif maar aan en vertel je verhaal! Dat is waar Caatjes Pen voor staat. Ik doe veel interviews en dan is het belangrijk dat aan tafel de gezelligheid en het vertrouwen ontstaat. Ik vergelijk het altijd met een stamtafel in de kroeg, daar vertellen mensen ook makkelijk hun verhaal. In mijn vak is het belangrijk dat ik snel contact maak en dat mensen me vertrouwen, pas dan ontstaat er écht een mooi verhaal.”

2) Vanwaar de naam Caatjes Pen?

“Caatje komt van mijn naam. Als klein meisje kon ik blijkbaar mijn eigen naam niet goed uitspreken en noemde ik mezelf Caatje. Nu is het een soort koosnaam. Het leuke is dat veel klanten mij ook wel Caatje noemen.”

3) Met welke vraag moeten ondernemers op Leerfabriek KVL beslist bij jou aan tafel schuiven?

“Belangrijk is dat ondernemers beseffen dat ze met hun verhaal klanten kunnen verleiden en aanzetten tot actie. Een goed verhaal inspireert anderen óf maakt juist het verschil. Kijk eens kritisch naar je eigen website. Hoe wervend of hoe krachtig komt jouw bedrijf over? Raakt het de essentie? En wat denk je van je LinkedIn profiel? Ik zeg altijd maar zo; je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken. Dus schuif bij mij aan tafel en laten we samen eens objectief naar jouw teksten en woorden kijken.”

4) Waarom de keus voor Leerfabriek KVL? Of is het omdat House of Leisure hier gehuisvest is?

Knikt heel hard jaaaah!!! “Ik ben altijd van de positieve verhalen vertellen. En in de leisure branche zijn de verhalen vaak positief. Het gaat erom hoe je op een leuke manier je vrije tijd kunt besteden. Dus dat is voor mij een verbindende factor. Daarnaast heb ik door de flextafel van House of Leisure er leuke collega’s bij gekregen die mij inspireren. Aan deze tafel is bijvoorbeeld het concept WasteWorld ontstaan. Daar leer ik veel van. Met elkaar bundel je krachten, ook richting opdrachtgevers.”

5) Wat is de link tussen het concept ‘Ambachtsplaats voor creativiTIJD’ en Caatjes Pen?

“Schrijven is een creatief proces. Daardoor voel ik me thuis tussen creatievelingen. Ik vind het heerlijk om te brainstormen met elkaar en daar een geheel van te maken. Zo heb ik nu met Studio Vleer in het kader van 75 jaar bevrijding een oorlogsconcept bedacht en zijn we inmiddels met een gemeente hier serieus over in gesprek. Ik vind het mooi dat het hier allemaal ontstaat in de ‘Ambachtsplaats voor creativiTIJD’.’

6) Een succes maken van de plek doe je met elkaar. Wat is/wordt jouw bijdrage?

“Ik zoek altijd naar verbinding. Zet in op elkaars kracht, dan versterk je het! Meestal ben ik de grote luisteraar, dat is inherent aan mijn vak. Door het stellen van de juiste vragen, haal ik de essentie naar boven. Ik ben de spin in het web, stuur aan, leg verbinding en zoek de kracht van de mensen op. Ik laat een persoon, bedrijf of concept in woord stralen. En dat doe ik dus ook voor House of Leisure of welk bedrijf dan ook.”

Voor meer mooie woorden, kijk op: Caatjes Pen