Ambachtsplaats voor creativitijd

C•WORX

C•WORX

Interview Cornel Copal

1) Met reclame en internet is het de kunst van het verleiden. Wat bedoel je hiermee en wat is de kracht van C•WORX design & media?

“Verleiden door dingen anders te doen dan anderen. C•WORX zoekt het randje op in beeld en concept, online of offline. De klant die risico durft te nemen, past het beste bij ons. Wie durft het aan om de Nachtwacht na te maken? Of het laatste avondmaal in werkkleding? Ik! Doordat we de vrijheid en het vertrouwen krijgen van onze opdrachtgevers, zijn we in staat een merk onderscheidend in de markt te zetten.”

2) Van waar de keus om naast Tilburg te landen met een locatie in het House of Leisure op Leerfabriek KVL?

“Heel simpel! Toen wij een pitch wonnen en een concept mochten uitwerken voor de gemeente Tilburg en Midpoint Brabant kwam ik in contact met Raymond Oude Groen. Het klikte. Toen hij de stap maakte naar House of Leisure en vertelde over de plannen om een platform op te zetten voor Brabantse Leisure ondernemers, was ik meteen enthousiast. Ik houd ervan als leuke trajecten van de grond komen. Vandaar dat ik als vaste partner gevestigd ben in het House of Leisure.”

3) House of Leisure/Leerfabriek KVL twee verschillende identiteiten of onlosmakelijk met elkaar verbonden?

“Het zijn in mijn beleving qua uitstraling twee onlosmakelijk verbonden elementen. C•WORX heeft de stijl van House of Leisure juist richting Leerfabriek KVL getrokken. Als House of Leisure partijen uitnodigt moet het wel passen bij de uitstraling van Leerfabriek KVL.”

4) Hoe is het om onderdeel uit te maken van een community waar je niet dagelijks bent?

“Dat is een goeie! Enerzijds niet slim. Ik denk dat het goed is om erbij te horen. Het is een bewuste keus om partner te zijn van House of Leisure. En dat het gevestigd is op Leerfabriek KVL is een bijkomend voordeel. Nadeel is wel dat er momenteel te weinig vraag is vanuit leisure , wellicht omdat ik nog te weinig gebruik maak van onze unit. Het is voor ons nog niet goed werkbaar vanwege het feit dat er nog geen server en vaste internetverbinding is in onze unit. Daar gaan we snel verandering in brengen. Het partnership kost nu teveel geld. Daar wil je wel efforts voor zien. En dat betekent investeren van beide kanten.”

5) Wat zou je de huurders willen vertellen over C•WORX?

“Wij kruipen in de huid van de klant. Inlevingsvermogen is onze kracht. Wij vertellen een pakkende boodschap aan de hand van het dna van het bedrijf. En dat doen we binnen de gestelde tijd en budget. Zelf wil ik iedere keer uitgedaagd worden en niet een kunstje doen in één bepaalde branche. Of het nu gaat om damesschoenen, satelliet gegevens voor aardappelvelden, foodconcepten voor verzorgingshuizen en ziekenhuizen, leisure…….. C•WORX zoekt het randje op in beeld en concept.”

6) Wat is de link tussen het concept ‘Ambachtsplaats voor creativiTIJD’ en C•WORX?

“Ambacht is vakmanschap en in het reclamevak moet dat in je dna zitten. Wat ik heel belangrijk vind, is dat mijn eigen mensen echt kennis van zaken hebben. En dan bedoel ik van het totale proces van het begin tot het eind. Zo weet ik alles van het drukproces, heb aan de wieg gestaan van de computers op grafisch gebied. Geen beeldscherm freubelaar, maar exact weten wat erna komt. Het ambachtschap moet je in je hebben. En dat gaat verder dan creativiteit.”